Aide - Recherche - Membres - Calendrier
Version complète : Observations des dérives racistes
Forum de Culture PSG > Les forums du Bas : Parce que la communauté ne parle pas que de foot > Forum Général
Pages : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Averell
https://www.artsy.net/article/artsy-editori...gence-white/amp

It’s no secret by now that artificial intelligence has a white guy problem. One could say the same of almost any industry, but the tech world is singular in rapidly shaping the future. As has been widely publicized, the unconscious biases of white developers proliferate on the internet, mapping our social structures and behaviors onto code and repeating the imbalances and injustices that exist in the real world.

There was the case of black people being classified as gorillas; the computer system that rejected an Asian man’s passport photo because it read his eyes as being closed; and the controversy surrounding the predictive policing algorithms that have been deployed in cities like Chicago and New Orleans, enabling police officers to pinpoint individuals it deems to be predisposed to crime—giving rise to accusations of profiling. Earlier this year, the release of Google’s Arts and Culture App, which allows users to match their faces with a historical painting, produced less than nuanced results for Asians, as well as African-Americans. Additionally, a new book, Algorithms of Oppression: How Search Engines Reinforce Racism, argues that search engines themselves are inherently discriminatory.

“Data sets reflect the hierarchy in which we live,” said Kate Crawford, an artificial intelligence expert at NYU, at a recent research and development salon at the Museum of Modern Art. These biased algorithms and skewed data sets “reify what are fluid social categories,” she said, making the white man the online default, the norm. (Type “CEO” into Google image search and you’ll see an endless mosaic of suited white guys.)

Given all of this, it’s no wonder that when artist Stephanie Dinkins came across a brown-skinned robot, she was surprised. Five years ago, she stumbled upon a YouTube video of an animatronic human bust, named Bina48, shown moving and conversing. Its developer, Martine Rothblatt, had modeled the robot after her wife, a woman of color named Bina Rothblatt. Dinkins recalls her astounded initial reaction: “What the heck is that?” she wondered. “How did a black woman become the most advanced of the technologies at the time?” That encounter led Dinkins to Lincoln, Vermont—where Bina48 lives at Rothblatt’s Terasem Movement Foundation—in order to engage in a series of conversations with the robot about race, intimacy, and the nature of being.

Dinkins has since gone down what she calls a “rabbit-hole” of investigations into the way that culture—particularly the experiences of race and gender—is codified in technology. She has become a strong voice in the effort to sound the alarm about the dangers of minority populations being absent from creations of the computer algorithms that now mold our lives. Her research into these imbalances has taken her on a head-spinning tour of tech companies, conferences, and residencies over the past few years. Dinkins is currently in residence at the tech programs of both Pioneer Works and Eyebeam, nonprofit art centers based in Brooklyn. She regularly leads community workshops where she educates people broadly about the impact of AI on our lives, aiming to cultivate an attitude toward technology that sees it not as an intimidating monolith—the haunting specter of computers gone awry that we see so often in Black Mirror or, most iconically, in the cunning and calculating character of HAL in Stanley Kubrick’s 1968 film 2001: A Space Odyssey—but an approachable tool that is, for better or worse, very human.

“We live in a world where we have to always be learning and willing to take on new information, and to do the work to get there, otherwise we’re sunk,” she says. “How do you move forwards in this super fast technological world?” She operates under the principle that if she can get people to think about the future in increments, it’s not quite so daunting. “In five years, what’s my world going to look like? What do I need to be doing now to start dealing with that world?”

Dinkins tries to find accessible avenues into what can seem like brain-scrambling concepts by speaking the language of her target group. In recent workshops at the New York nonprofit space Recess, she worked with kids who’d been diverted from the criminal justice system. She began by inviting them to wrap their heads around what an algorithm is, exactly, finding analog comparisons in “basic things you can do without thinking,” like brushing your teeth, or behavioral tendencies, like those that shape encounters with police. She helped them to see the way in which they are hardwired to react in such moments of conflict. They worked on Venn diagrams to visualize these interactions from their point of view and that of a cop: What were those two people thinking in this shared moment? Where are the overlaps? “Some of [the kids] can be very reactionary, which makes the situation worse,” says Dinkins. “That’s where the algorithm has to change.”

From that familiar territory, Dinkins works her way into talking about online systems and chat bots—pieces of software that emulate the conversational style of humans, and evolve as people enter into dialogue with them—as well as the larger goal of training AI to use language and ideas that relate to a more diverse range of worldviews. Participants in her workshops will often have a go at setting the intentions of a bot, then implanting it with data. One group created a bot whose sole purpose was to tell jokes. The input? Yo mama jokes. “I thought that was just amazing,” says Dinkins. “It’s the idea of taking one’s own culture and putting it into the machine, and using that to figure out how the machine is making decisions.”

Dinkins herself is busy turning the experiences of three generations of her family into a bot, an oral-history-cum-memoir of a black family in America in the form of a computer algorithm. She, her aunt, and her niece have been interviewing one another intensively for the past several months, using stock questions intended to get at the fundamentals of their values, ethics, experiences, and the history of their family. The raw interviews are put into a machine learning system that digests them and generates an amalgam of the three family members—a voice in the machine whose manner of speech is a reflection of the family’s language and concerns.

“I can already see that when you ask [the bot] stuff, it sounds sort of like my family,” says Dinkins. “I know that love is going to come out, that family is going to come out. We haven’t even fed it that much data yet, but it sounds like us. It’s kind of magical. I’ve been thinking about making another bot that’s all about telling people they’re loved. But I realize that’s just my family coming out in another way.”

Dinkins sees in this algorithmic memoir something of a proof of concept: the potential to illustrate how different AI could look when it reflects the experiences and values of a more diverse set of people, and is divorced from market values. “It’s amazing that you put in a certain ethos and ethics and it comes back out,” she says. “What does that mean when it’s detached from commercial imperatives? Because I think that’s super important too. If we’re all after the next buck, we know what we get already. It could have value commercially, but it isn’t about commercial value.”

Dinkins has settled into the reality that advocating for greater representation and human values in code will probably be her life’s work. “The project keeps growing, which is both excellent and crazy,” she says. “People are listening to me, so I’m talking about something that needs to be said, clearly. There’s an urgency about it.”

Taking on the biases of a vast, multinational web of artificial intelligence technologies is no small task. Fortunately, Dinkins is part of a small but growing community of academics, technologists, multidisciplinary professionals, and organizations—like Black Girls Code and Black in AI—who recognize the threat at hand. “It’s a monster,” she says of the scale of the problem, “but I don’t think we can afford to have an adversarial relationship with technology. The work to try to get there is really worth the effort.”

That goal may require radically breaking with received code. It brings to mind the HBO series Westworld, in which we see a fantasy universe populated by robots—and created by white men. Thandie Newton, a black British actor, plays the bot Maeve Millay, the manager of a brothel who gradually unravels the true nature of her reality: that her every action is the result of computer algorithms written by men. “All my life I’ve prided myself on being a survivor. But surviving is just another loop,” she says in one scene of the first season. In another: “Time to write my own fucking story.”

Dinkins herself is busy turning the experiences of three generations of her family into a bot, an oral-history-cum-memoir of a black family in America in the form of a computer algorithm. She, her aunt, and her niece have been interviewing one another intensively for the past several months, using stock questions intended to get at the fundamentals of their values, ethics, experiences, and the history of their family. The raw interviews are put into a machine learning system that digests them and generates an amalgam of the three family members—a voice in the machine whose manner of speech is a reflection of the family’s language and concerns.

“I can already see that when you ask [the bot] stuff, it sounds sort of like my family,” says Dinkins. “I know that love is going to come out, that family is going to come out. We haven’t even fed it that much data yet, but it sounds like us. It’s kind of magical. I’ve been thinking about making another bot that’s all about telling people they’re loved. But I realize that’s just my family coming out in another way.”

Dinkins sees in this algorithmic memoir something of a proof of concept: the potential to illustrate how different AI could look when it reflects the experiences and values of a more diverse set of people, and is divorced from market values. “It’s amazing that you put in a certain ethos and ethics and it comes back out,” she says. “What does that mean when it’s detached from commercial imperatives? Because I think that’s super important too. If we’re all after the next buck, we know what we get already. It could have value commercially, but it isn’t about commercial value.”

Dinkins has settled into the reality that advocating for greater representation and human values in code will probably be her life’s work. “The project keeps growing, which is both excellent and crazy,” she says. “People are listening to me, so I’m talking about something that needs to be said, clearly. There’s an urgency about it.”

Taking on the biases of a vast, multinational web of artificial intelligence technologies is no small task. Fortunately, Dinkins is part of a small but growing community of academics, technologists, multidisciplinary professionals, and organizations—like Black Girls Code and Black in AI—who recognize the threat at hand. “It’s a monster,” she says of the scale of the problem, “but I don’t think we can afford to have an adversarial relationship with technology. The work to try to get there is really worth the effort.”

That goal may require radically breaking with received code. It brings to mind the HBO series Westworld, in which we see a fantasy universe populated by robots—and created by white men. Thandie Newton, a black British actor, plays the bot Maeve Millay, the manager of a brothel who gradually unravels the true nature of her reality: that her every action is the result of computer algorithms written by men. “All my life I’ve prided myself on being a survivor. But surviving is just another loop,” she says in one scene of the first season. In another: “Time to write my own fucking story.”

Le futur 41148013dff4d0.gif
Tchoune
Problème de copie de l'article, les 5 derniers paragraphes sont en doubles.
Averell
https://eu.usatoday.com/story/news/2018/05/...lity/637585002/

Magnifique 41148013dff4d0.gif
Morceaux choisis

How should we define racism?
"A group’s collective bias backed by legal authority and institutional control."

Is everyone racist?
"While everyone has racial bias, I reserve the word 'racist' to describe the bias that white people have — our collective bias is backed by institutional power."
Le Trépied
Citation (Tchoune @ 29/05/2018 13:58) *
Problème de copie de l'article, les 5 derniers paragraphes sont en doubles.

C’est en anglais en plus.
Miles
J'avais pas vu que c'était un nouveau topic laugh.gif
Juan Pablo Sauron
Citation (Averell @ 29/05/2018 11:56) *

edhelas2.gif ??

Citation (Averell @ 29/05/2018 11:56) *
Dinkins is currently in residence at the tech programs of both Pioneer Works and Eyebeam, nonprofit art centers based in Brooklyn

ayoralone.gif

Un début d'explication à cette tentative de faire du machine-learning avec les data points de 3 personnes laugh.gif
romano

http://www.leparisien.fr/val-d-oise-95/bea...018-7744425.php
Le Trépied
Mais il est condamné pour quoi ?
romano
C'est le racisme systémique.
wil
Citation (Le Trépied @ 03/06/2018 23:41) *
Mais il est condamné pour quoi ?

Il y a le lien de l'article du Parisien.

Il a juste failli tuer un gars ph34r.gif
Le Trépied
J’avais pas vu l’article au dessous neokill@h.gif
Miles
Citation
L’homme qui l’accompagnait m’a ensuite proposé de l’argent au nom du collectif Justice pour Adama. Il m’a dit : ton prix sera le nôtre.

edhelas.gif

Les autres sont emprisonnés pour deal ou ils ont trouvé de l'or dans les canalisations ?
romano
Citation (Miles @ 03/06/2018 23:54) *
edhelas.gif

Les autres sont emprisonnés pour deal ou ils ont trouvé de l'or dans les canalisations ?

violences et extorsion d'argent sur des femmes handicapées hanouna.gif

http://www.leparisien.fr/val-d-oise-95/bag...018-7683975.php
Miles
Ah ouais gros level implosion du tibia.gif

Pendant ce temps-là du côté de théo : http://m.leparisien.fr/faits-divers/affair...018-7729941.php
sukercop
"Je me laisse pas interpeller parce que j'avais peur" neokill@h.gif
Ces nuisibles à qui tu laisses une tribune, c'est terrible.
Le Trépied
J’attends quand même l’avis éclairé de Claude Dusse pour avoir tous les éléments en main.
Tonio
Mediapart qui est train de rédiger un livre à paraître sur ma mère et mon frère, avec biensur ma mère dans le role de la victime innocente jeanlucpicard.gif

https://blogs.mediapart.fr/khalid-mossayd/b...pars-en-syrie-2

Une ecriture partie prise et ne se basant uniquement sur la parole de ma mère et de la communauté Trappiste forcément subjective, qu'ils viennent se renseigner auprès du reste de la famille proche non Trappiste et semi endoctriné et taré, l'histoire sera de suite bien moins touchante, de la vraie merde.
Babou1
Citation (Mr Charo @ 04/06/2018 14:55) *
Mediapart qui est train de rédiger un livre à paraître sur ma mère et mon frère, avec biensur ma mère dans le role de la victime innocente jeanlucpicard.gif

Une ecriture partie prise et ne se basant uniquement sur la parole de ma mère et de la communauté Trappiste forcément subjective, qu'ils viennent se renseigner auprès du reste de la famille proche non Trappiste et semi endoctriné et taré, l'histoire sera de suite bien moins touchante, de la vraie merde.

Si sa version (biaisée et subjective) reflete la facon dont elle perçoit tout ce qui s'est passé, a la limite c'est un peu rassurant.
Tonio
Dans quel sens Babou1, dsl j'ai du mal aujourd'hui ph34r.gif
colt

Ils veulent vraiment en faire un livre ?? L'article est super mal écrit, on dirait une rédaction de lycéen.

Si le livre parle un peu de toi à un moment tu peux pas récupérer un peu ?
Tu devrais revendre ton histoire à des journalistes. jew.gif
Tourista-chan
Citation (colt @ 04/06/2018 15:09) *
Ils veulent vraiment en faire un livre ?? L'article est super mal écrit, on dirait une rédaction de lycéen.

Surtout s'il parle de ses expériences avec des soeurs, ça peut donner un truc sympa dans le genre clash des civilisations.
Babou1
Citation (Mr Charo @ 04/06/2018 15:08) *
Dans quel sens Babou1, dsl j'ai du mal aujourd'hui ph34r.gif

Que c'est pas un grosse pain au chocolat (désolé) qui envoie sciemment son fils a la guerre en en appui d'un groupe terroriste qui prétend se battre pour l'Islam.
Tonio

Lol, hier ma grand mère (maternelle) m'a appris la nouvelle, elle se tâte à prendre contact avec l'auteur, moi de même mais au fond je m'en tape qu'elle fasse sa chialeuse et que les médias et sa communauté gangrené continue de la plaindre sans gratter plus loin les raisons profondes, trop dur d'affronter la vérité et pas envie de me fatiguer l'esprit avec tout ça.
Tourista-chan
Citation (Mr Charo @ 04/06/2018 15:12) *
Lol, hier ma grand mère (maternelle) m'a appris la nouvelle, elle se tâte à prendre contact avec l'auteur, moi de même mais au fond je m'en tape qu'elle fasse sa chialeuse et que les médias et sa communauté gangrené continue de la plaindre sans gratter plus loin les raisons profondes, trop dur d'affronter la vérité et pas envie de me fatiguer l'esprit avec tout ça.

Au contraire, ça pourrait être intéressant, voire indispensable, que l'auteur ait une autre version.
Après si tu ne le sens pas...
Tonio
Citation (Babou1 @ 04/06/2018 15:11) *
Que c'est pas un grosse chocolatine (désolé) qui envoie sciemment son fils a la guerre en en appui d'un groupe terroriste qui prétend se battre pour l'Islam.

Justement ce passage c'est des barres, lors de chaque attentat en France et encore moins le 11/09, elle n'a eu de compassion au contraire même, à la manière d'un Dusse elle mettait immédiatement en parallèle les musulmans victime ailleurs que eux nous ne pleurions jamais, elle a toujours tenu des propos anti occident et antisémite, elle a élevé Ali et Anissa cqfd dans cette atmosphère, jamais de sortie culturelle, jamais de mélange à part à Noël avec nous, ou quand moi j'emmenais mon frère et mes sœurs en sortie avec mes enfants, Parc des Princes, mondial de l'auto, parc d'attraction, pâtinoire..

Dès la 6ème m'a sœur Anissa dans le texte était inscrit en cours d'arabe qui était en fait une école coranique à Trappes, jamais elle n'a eu d'autre loisir si on peut définir cela ainsi, ma mère est une haineuse victimaire ayant élèvé ses enfants dans la haine des valeurs de l'occident et sans aucune réflexion profonde, elle l'a conditionné alors après feindre l'étonnement et pleurer sur son sort.

Qu'elle assume et qu'elle disparaisse de ce monde cette manipulatrice orienté.
Kaionedirection
Citation (Tourista-chan @ 04/06/2018 15:16) *
Au contraire, ça pourrait être intéressant, voire indispensable, que l'auteur ait une autre version.

Mais arrête. Il faut qu'il reste le plus loin possible de ce merdier.
Tonio

Biensur mais comme tu dis, non pas vraiment et je ne pense pas que ça conviendrait au plan initial de l'auteur, puis franchement s'ils veulent faire un truc sérieux ils viennent directement se renseigner, une seule et même source encore plus dans ce cas là, c'est pas du journalisme d'investigation sérieux, c'est un écrit de plus victimaire et complaisant.

Media de merde sur tout les sujets, c'est vraiment triste ça.

Citation (Tourista-chan @ 04/06/2018 15:11) *
Surtout s'il parle de ses expériences avec des soeurs, ça peut donner un truc sympa dans le genre clash des civilisations.

neokill@h.gif
stoner_man

Le fait que le mec de Mediapart ne se soit pas donné la peine d'interroger des gens qui ont une autre version me fait penser qu'il n'a pas envie de l'entendre. whistle.gif
Putamadre
Là pour le moment c'est un blog sur le journal, pas un article d'un journaliste.
Donc Mediapart n'a pas l'air lié au truc.
Oyé Sapapaya
Le blog ne reflète pas forcément l'avis des redac de Médiapart y a déjà eu des controverse d'ailleurs.

Tu peux pas alerter Plenel ou Arfi via Twitter ? unsure.gif
Averell
Non mais des ahuris de mediapart c'est leur fond de commerce le message de la maman. Vous êtes d'un naïf.

Comme dhab, courage Tonio, tu vas traîner leurs conneries un bout de temps.
Rushkoff

Non. Tu peux en revanche attaque sous 3 mois à compter de la publication je crois si les faits ne sont pas exacts, un peu plus si c'est de la diffamation.
colt
Citation (Rushkoff @ 04/06/2018 17:23) *
Non. Tu peux en revanche attaque sous 3 mois à compter de la publication je crois si les faits ne sont pas exacts, un peu plus si c'est de la diffamation.

Et un journal comme le tien ça payerait pour faire un papier sur ce genre d'histoire ?
corto-news
Citation (Mr Charo @ 04/06/2018 13:55) *

Bon courage...
Vraiment une famille de fou sad.gif
M4URIC3
Citation (colt @ 04/06/2018 14:09) *

Vaut mieux porter plainte (si il y a lieu d’être) et préparer un "contre bouquin". Vu la gueule de ce que j'ai lu et vu l’ère du temps, je doute que celui-ci se vende. Il vaut mieux contacter un collectif de droite et préparer une autre version a rebrousse poil. Si c'est vraiment estampillé mediapart, ça pourrait fonctionner. Faudra accepter une écriture sous un angle d'analyse et une récupération qui pourrait ne pas te plaire du tout mais avec un peu de "chance" (jew.gif), ça peut devenir une référence a droite. ph34r.gif

Faudra aussi demander a Philo de supprimer le topic d'ici la. biggrin.gif

Citation (Putamadre @ 04/06/2018 15:59) *
Là pour le moment c'est un blog sur le journal, pas un article d'un journaliste.
Donc Mediapart n'a pas l'air lié au truc.

Je doute aussi que le livre, si livre il y a, ressemble a la merde pondue sur ce blog. On pense ce qu'on veut de Mediapart mais jusqu’à présent on les a peu voir pas pas pris en faute sur les faits.

Citation (Averell @ 04/06/2018 16:13) *
Non mais des ahuris de mediapart c'est leur fond de commerce le message de la maman. Vous êtes d'un naïf.

Je pense que c'est plus complexe que ça mais même a le penser, je doute qu'ils aillent jusqu’à publier quelque chose du style de ce qui a été posté.

Bon courage en tout cas. Ça demande une certaine force de caractère de se tirer de ce merdier.
RegardZehef

T'as peut etre pas envie de te lancer la dedans, mais tu as pas envie de contacter un journaliste pour raconter ta version de l'histoire ? Une sorte de droit de reponse en quelque sorte.

Edit : bon, grille sur l'idee ph34r.gif .
Ashura
Citation (RegardZehef @ 04/06/2018 18:20) *
Une sorte de droit de reponse en quelque sorte.

Surtout que si ça se trouve les accras de sa mère étaient à chier.
Tonio
Non je ne veut pas rétablir ce qui est pour moi la vérité de cette histoire, le livre la communauté donne déjà toutes les clefs du dit problème et d'autre ouvrage également, (pour qui veut bien faire l'effort de compréhension et biensur l'entendre).

À titre privé, aucune utilité sauf à m'attirer des ennuis et soucis pour rien.

Sinon j'ai donc repris renseignement avec ma grand mère qui elle est en contact fréquent avec sa fille malgré tout, ça fait maintenant un petit moment que chaque dimanche sont réunis à la mosquée de Trappes les familles de jeunes Trappistes partis en Syrie et c'est quasi tout le temps l'auteur de blog KHALID MOSSAYD qui vient recueillir leur propos, il viendrait apparemment de Lyon et quand ce n'est pas lui c'est un de ses collègues dont je n'ai pas le nom.

Ma sœur la converti à elle aussi été interrogé comme bon nombres d'autres famille, ils comptent apparemment publier un ouvrage parlant de tout ces départs de jeune et de leur famille, plus particulièrement leurs mamans d'où le "maman je pars en Syrie".

Merci pour les divers soutiens les frères et qu'ils restent dans leur merde osef
Miles
Citation
Plusieurs membres de la famille de Théo et lui-même ont été interpellés ce mardi matin au domicile familial par les enquêteurs du SDPJ 93 et placés en garde à vue. Ils sont soupçonnés d’escroquerie aux aides d’État.

Citation
Mauvaise gestion ou réelle escroquerie ?
L’enquête de la PJ porte sur le fonctionnement trouble de trois associations et sur l’utilisation de plusieurs centaines de milliers d’euros de fonds publics par le biais de contrats d’accompagnement à l’emploi (emplois aidés). À chaque fois, les salariés étaient recrutés sous contrat d’avenir par Michaël Luhaka mais n’étaient jamais payés et l’Urssaf ne percevait pas les cotisations. Sauf quand il s’agissait de proches.

Entre janvier 2014 et juin 2016, l’association Aulnay Events a touché 678 000 euros de subventions d’État, dont 170 000 euros ont directement été virés sur les comptes de huit membres de la famille. Théo a perçu, à lui seul, 52 000 euros.

http://m.leparisien.fr/faits-divers/aulnay...018-7753554.php

implosion du tibia.gif

Je serais curieux de connaître les montants déboursés pour toutes ces assos...
Parisian
Citation
"Il était cruel avec moi, a dénoncé l’ancien Monégasque dans France Football. Vous croyez vraiment que Barcelone aurait pu faire ça avec Iniesta ? J'en suis arrivé à me demander si ce n'était pas à cause de ma couleur. Je ne suis pas le premier à parler de ces différences de traitement. Au Barça, certains se sont également posé la question. Peut-être que nous les Africains ne sommes pas toujours traités par certains de la même manière que les autres."
"(...) Quand on s'aperçoit qu'il a souvent des problèmes avec des Africains partout où il passe, je me pose des questions... Il fait semblant de ne pas en avoir, car il est trop intelligent pour se laisser piéger, a-t-il poursuivi. Il ne l'avouera jamais. Mais le jour où il alignera une équipe au sein de laquelle on retrouvera cinq Africains, pas des naturalisés, promis je lui enverrai un gâteau !"

Yaya Toure a propos de Guardiola

On dirait Du Giovanni Pontano dans le texte, si il met 5 noirs mais naturalisés ca compte pas neokill@h.gif
lomobob
Citation (Parisian @ 05/06/2018 08:40) *
Du Giovanni Pontano dans le texte, si il met 5 noirs mais naturalisés ca compte pas neokill@h.gif

Pas suivi, c'est quoi le contexte ?
Parisian
Citation (lomobob @ 05/06/2018 08:29) *
Pas suivi, c'est quoi le contexte ?

Effectivement si je mets ni l’auteur ni la cible ca veut plus rien dire aaaaze.gif

J’ai edite, c’est Toure sur Guardiola wink.gif
Homer
Le mec absolument pas lucide sur son niveau... Guardiola est peut etre raciste, ca change pas le propos.
Philo
Citation (Homer @ 05/06/2018 12:40) *
Le mec absolument pas lucide sur son niveau... Guardiola est peut etre raciste, ca change pas le propos.

Il suffit de voir son équipe pour se rendre compte que ça n'a aucun sens. Sané, Sterling, Kyle Walker, Mendy, Fernandinho, Delph, Jesus, il y a plus de noirs/métis que de blancs et c'est même lui qui a relancé/fait venir la plupart.
Le Trépied
Yaya Touré c’est pas la première fois qu’il se plaint de racisme de la part d’un de ses coachs
Boulick
https://amp.lepoint.fr/2226139
Averell
Ah oui l'histoire où le patron a licencié les meufs tout en disant que ca lui brisait le coeur et qu'elles faisaient du bon travail neokill@h.gif
Boulick
Ils sont cinglés c'est effrayant
M4URIC3
Andy Ngo c'est leur Tourista.
NeoSeb35
Bordel ce mindfuck neokill@h.gif
Ceci est une version "bas débit" de notre forum. Pour voir la version complète avec plus d'informations, la mise en page et les images, veuillez cliquer ici.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.